Festivalarmband, försvunnet.

Vaknade ganska utvilad och slog mig ner för att se lite morgon-tv.
När jag bläddrar genom sidorna på Kanal 5's text-tv läser jag om Lustans Lakejer. Det står att de stod på scenen sista gången 1981. Detta fick mig att tänka på Arvikafestivalen 2004, var inte bandet där då?
Jag börjar titta i mina festivalhäften och ser att det var de. Men det var ett Lustans med bara sångaren Johan Kinde kvar av originaluppsättningen. Så var det med den saken. Men...!

När jag tittar igenom dessa små böcker märker jag att festivalbandet för Arvika 2003 är spårlöst försvunnet. Jaha, tänker ni, vad gör det då? Ja, vad gör det, egentligen? Förutom att det är ett minne.
Jag fick nästan panik och letade febrilt efter det, men det syntes inte till. Men så, plötsligt, ligger det bara där. Någon högre makt måste jävlas med mig. Kanske inte.

Poängen var i alla fall att om man tittar på text-tv kan man få uppslag till helt poänglösa och tråkiga inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback