Stand-up i Karlstad.

Under kvällen var jag på stand-up igen.
Det var en bra uppställning.
Men liten publik. Fast bra.

Kristoffer Appelquist var MC och Dj Maze la musiken.
För tekniken stod jag vet inte vem men Glada Ankan var platsen.

Först ut var det en ny tjej, Ann-Sofie någonting. Widgren kanske. Vidlund tror jag.
I alla fall, hon blir bättre och bättre för varje gång. Bara det fortsätter så.

Sen körde den värmländske stockholmaren Håkan Jäder ett litet set.
Jag har börjat gilla honom mer och mer. Han har en sån lite äldre stil men gör det på ett bra sätt.
Så att till och med jag kan gilla det. Eller vad säger jag, jag är ju gammal. Mest till hur jag tänker.
Så egentligen är jag nog på samma nivå mentalt som Håkan är.

Sen var det en liten paus där någon occuperade toaletten under minst en kvart.
Bra jobbat. Jag fick verkligen hålla emot för att inte stå med våta byxor.

Efter pausen var det Martin Soneby som drog lite elaka skämt. På ett kul och lärorikt sätt.
Han lyckades få publiken emd sig denna gång, jämfört med senast han var här.
Då var det mest pinsamt, men det var Försäkringskassans fel. Inte hans.
Han är elakt rolig. Spana in honom om han kommer till Din stad.

Sist körde Råland Ulvselius, känd som mannen bakom skämten som andra komiker drar i tv-program.
Det måste vara lite hårt, att hitta på en bra grej och sen sälja den. Men, ja skit samma...
Han var ganska rolig, lite putslustig med en massa bra hyss man kan göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback