Rädda dig själv. Och skit i andra?

Det här är en grej jag upptäckte här om dagen.
Jag stod och läste på en sån där brandtavla, om hur man går tillväga om det börjar brinna i huset man befinner sig i. Såhär står det:

"Rädda först dem som är i uppenbar fara".

Men då blir det ju såhär:
- Man upptäcker någon som är i uppenbar fara.
- Man funderar på att rädda vederbörande.
- Vilket leder till att man utsätter sig själv för uppenbar fara.
- Och då måste ju någon komma och rädda en själv.
- Vilket kan leda till att det blir en enda lång brinnade kedja av människor.

Alltså, man ska rädda sig själv innan man utsätter sig för uppenbar fara.
Tror jag.


Kommentarer
Postat av: Linda Culibrk

Erkänn du satt på toa när du läste detta?

Postat av: P.

Faktiskt gjorde jag inte det. Jag stod och väntade i en nybyggd busstation.

2007-03-08 @ 17:13:31
URL: http://journaliststudent.blogg.se
Postat av: Ida

Hahahaha! Du är inte dum du eller!
Jag skulle garanterat rädda mig själv, först och främst!

2007-03-09 @ 14:56:31
URL: http://jazzflicka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback