De två första dagarna.

Yes, this is the school.
Yes, this is the place.

Så. Då var två dagar avklarade. Måste säga att det gått finemang. (sidospår: finemang är ett kul ord). 
Hela klassen verkar bestå av trevligt folk, även om jag ännu inte pratat med alla. Men det är väl så i början, man kan inte hinna med alla. Bara ingen tror man är otrevlig och ignorant. Det vore otrevligt. Om nu något måste vara otrevligt.

Imorgon ska vi ut i skogen. Oh, trevligt. Hoppas jag.
En slags lära-känna-varandra-grej. Personporträtt står på schemat. Hoppas de lottar vem man ska porträttera, på så vis lär man ju känna nya människor än de man redan pratat med. Om man nu lottas med en sån. Om det nu lottas. Men vi ska hinna med andra trevliga aktiviteter också. Mer om detta på fredag.

Snabb sammanfattning av de två dagar som gått.

Tisdag 060815
Enbart en dag med information.
Lite allmän information, sen information om och med vår linje.
Och på det, dikter och kortfilm.
Sen var det till att åka hem.

Onsdag 060816
Vi började med en halvdag om demokrati och folkbildning.
Fyra olika stationer.
1. Aktiva värderingar
2. Demokratihistoria
3. Demokrati i folkhögskola
4. Historia om folkhögskolor i stort och lite om vår också.

Vi som går journalistlinjen skulle sedan göra ett referat på ett av dessa "föredrag". Jag valde den senare.
Undra om någon valde den första.
Tror jag får godkänt i alla fall. Om man nu får något slags betyg.
Det var ju ändå ett tag sen jag skrev något.

Sen undrar jag, hur kan man tycka att kakaopulver är läskigt?

Och sen undrar jag vidare, hur ska man nämna de andra i klassen i bloggen?
Med namn eller bara med en bokstav?
Eller inte alls?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback