Glass: Top Hat

Glass: Top Hat (nyhet)
Pris: 13 kronor
Åts hur: Tillsammans med kaffe tittandes på dokumentären Knarkfeber.
Hur var glassen: Jag är tre år. Eller fem år. Kanske sju. Det är sommar och jag går hem, längs den trafikerade vägen, med en glass i min hand. Glassen har köpts på
Esso. Solen skiner och jag tar ett bett. Nämen se, två chokladsträngar. Det var barnsligt lyxigt att få två chokladsträngar i sin Top Hat. Sen försvann den. Men nu, 2007, har den återuppståt. Känslan är inte den samma. Det är en enkel strut som bara är en enkel strut. Jag hade förväntat mig ett barndomsrus. Men icke. Inte ens kokainet i dokumentären får mig att försöka nå höjder med min Top Hat. Jag mins inte att struten var så seg. Den smakar vått papper. Vaniljglassen är trist. De två strängarna, sylt och choklad (ingen lyx här inte), är så anonyma. Jag känner chokladen vid ett par tillfällen. En hundradels sekund. Men det händer inte att jag blir tre år igen. Eller fem. Inte ens sju.
Betyg: 2/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback