Femtonde arbetsdagen - Nu skulle det ju varit över.

Idag kom beskedet. Det var negativt. Tråkigt. Men det var i alla fall inte skadligt för andra. AkvarieTekniks koifiskar bar på det där herpesviruset som man misstänkte. Nu ska det saneras akvarier och slängas fisk. Så det fick jag skriva om. Ringde en länsveterinär och ägaren till företaget. Thailändaren som hade varit exportör av fisken vill inte alls kännas vid detta scenairo.

Sen ringde jag den trevliga polisen igen och fick material till nya notiser. Jag gillar att ringa polisen.

Sen fick jag göra enkäten. Den handlade om övergången till digital-tv. Det visade sig att alla jag frågade bodde i hyreshus och hade parabol eller kabel. Så jag fick göra om det och leta efter villaägare. Men tänka sig, de hade också parabol eller kabel. Så det blir en trist enkät.
Fick se min Sutterhöjdsartikel i tryck, svartvitt men ändock. Den ser bra ut. Vi ska skicka en till Niklas Strömstedt också. Se gårdagens arbetsdag för information om det.

Hmm, jag ringde till polisen i Hällefors också. Om en bränder i k-märkta hus. Inget nytt på den fronten dock.
Skrev en artikel om ledighet i jul.
Skrev inte en artikel om eldighet i jul.

Sen var det nog inte så mycket mer. Fikade också. Men det gör jag så mycket att det börjar bli ovidkommande att skriva om.

Gud va tråkiga mina arbetsdagar måste verka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback