Jag är beroende.

Det här kan komma som en chock.
Men jag är glad att jag insett mitt eget beroende. Samtidigt är det en lättnad att kunna berätta om det.
Kanske kan det gjälpa andra.
Tack vare att jag upptäckte mitt eget beroende såpass tidigt behöver jag inte söka hjälp.

Det har pågått intensivt nu under den senaste månaden, fast jag har använt det från och till under säkert en tioårsperiod. Men då trodde jag inte att det skulle gå så här långt. Men när man hittar det till ett lågt pris, då köper man mer och intagandet blir högre.
Eftersom jag jobbat den senaste månaden har den största användningen skett just där. Ganska öppet, men jag har kanske fått det att se ut som jag bara använder det naturligt. Ska sanningen fram handlar det om två olika beroenden. Ni ser, jag ljuger lite för mig själv, trots att jag insett allvaret i det.

Det handlar om mitt intensiva användande av russin och Wasa Sandwich. Nu börjar det bli jobbigt att ljuga om att det inte är ett beroende. För varje artikel slukar jag fem nävar russin, varje dag äter jag minst fyra sandwich.
Ska jag ta mig ur det här, eller kan jag stanna kvar? Jag skadar ju ingen annan.

Kommentarer
Postat av: Ida

Russin är supergott! När jag var liten tjatade jag jämt på mamma och pappa att jag skulle få såna där små förpackningar utav dem, du vet såna som ser ut som tablettaskar.
Slog mig nu att jag inte hållt i en sådan på säkert 13 år. Kanske ska köpa en i dag. Och sluka till den sista artikeln!:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback