Nionde arbetsdagen - Inte dagen innan den tionde.

Idag gick det lite på tomgång igen. Jag har inte de där superlånga projekten att pyssla med. Och som jag sa till chefredaktören "Jag ser det som att jag får lön för att vara här och dricka kaffe och tar lite skrivraster emellanåt". Jag ska nog vara glad för att hon fattade skämtet. Dagen började annars med att renskriva sommarprofilen med Arne Stjernlöf. Han ska få se sina svar så jag skrivit rätt. Han pratade och pratade och pratade. Sen ringde jag emigrantregistret och frågade vem Jan Hartmann var. Ja, jag slumpade inte ett namn utan han är årets svensk-amerikan. Ingicki inför-texten till John Ericsson-dagen. Vet du inte vem John Ericsson är får du leta upp svaret på typ internet om du har tillgång till en dator med internetuppkoppling.

Sen pysslade jag med en text om linolja, en telefonare samt butiksbesök-för-fotot-samt-pratminus. Linolja är inget man leker med ska jag be att få tala om. Nej, det använder man för att stryka olika tredetaljer. Men i alla fall, oljan kan självantända om man låter indränkta trasor ligga. Kolla här för mer information.

Hmm, vad gjorde jag mer... Förresten, koncernen bjöd på fika idag, det händer varje onsdag.

Jo, jag ringde Poyan Kamiri, huvudrollsinnehavare i filmen Ciao Bella. Han härstammar från Nykroppa. Det var en rolig upptäckt. Så jag klistrade lite med en TT-text. Ringde även Folkets hus i Filipstad. De lyckas nämligen få Sverigepremiärer ganska ofta. Ovanligt för en landsortsbiograf.

Hmm... Bokade en intervju med Kaj från Lesjöfors. Det säger inte så mycket. Jag vet inte heller riktigt vad jag kan vänta mig.

Imorgon är jag dock ledig. Jag vet inte vad jag ska hitta på. Skulle gärna vilja spela minigolf men det är så tråkigt på egen hand. Lyckades boka en kentbiljett så nu måste jag hooka upp ett boende.

Nu går jag och lägger mig.

- - -

Tillägg.

Mailade Elle en fråga.

I gårdagens NA fanns nämligen inslaget "Ur läsarnas fotoalbum". Där fanns bland annat en bild på en groda med bakgrund som föreställde en sjö eller nåt. Det vi reagerade på var att bilden såg väldigt ihopklippt ut. Så jag mailade och frågade vad NA tänkte när de publicerade den. Nog för att det inte gör så mycket, men det är en slags tävling på samma gång, alltså "Ur läsarnas fotoalbum".

Nog för att Elle inte har nåt med inslaget att göra, men men.

Vissa tyckte också att grodan liknade en padda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback