Sextonde arbetsdagen - Polisen, räddaren i nöden.

Ibland har man en sån där dag när inget riktigt vill fungera. Som idag till exempel. Alla mina förmiddagsuppgifter gick ut på att ringa. Antingen var det inget svar eller så svarade de "ring senare". Till dem som inte svarade lämnade jag meddelande på deras mobilsvar. Otroligt dum grej eftersom det låter fånigt att prata in ett meddelande där man ska vara tydligt. Man kan liksom inte lämna ett meddelande på skånska och sen inte prata skånska när de ringer upp. Den journalistiska trovärdigheten försvinner tyvärr.

Men nåja, jag skrev en lång införartikel om Oxhälja (googla din lata jävel), ringde poliser så det stod härliga till. Hade jag fått en krona för varje polis jag pratat med idag skulle jag ha fyra kronor. Det är ungefär vad en banan går på. Men en banan kan väl inte gå?, tänker du nu. Sen ringde jag åklagare, advokater och tingsrätten. Banne mig, det är svårt. Men svårast var ju att ringa en kommunsnubbe och höra vad som hade hänt på dagens möte. De pratar ju inte med bönder på bönders vis om man så säger. Mer som att de pratar med kommungubbar på kommungubbars vis. Fast jag är ju ingen kommungubbe, än mindre en bonde. Men jag skulle föredra att bli pratad med som om jag vore en bonde. Men jag är glad att jag inte är bonde i bland för det verkar knepigt. Med alla EU-bidrag och grödor som kan regna bort eller inte bli nog stora. Alla kor som ska slaktas eller mjölkas. Men bönder får bli tillsammans med bibliotekarier, det har jag sett på film.

Vad mer hände idag? Jo, jag fick reda på resultatet för Filipstadsmetarna som varit på SM. Två femteplatser.

Sen inget av värde. Nu ska jag se Cle
rks 2
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback