Sjuttonde arbetsdagen - Akademien mailade, det luktar surt.

Satt med en artikel från nio till fem. Kände mig lite som Dolly Parton när jag skrev det där.
Fast jag hade lite mindre bröst än henne. Eller har, om man ska vara korrekt.
(Slänger man om bokstäverna i hade får man nästan symptomet adhd, creepy).
Nu tänker ni säkert "sicken latsvadd, en artikel på hela dagen".
Men jag kan lugna er, jag gjorde fler än så.

Artikeln som låg uppe hela dagen handlade om surströmmingspremiären som går av stapeln imorgon.
Akademien som åsyftas i rubriken är inte Horace lilla gäng utan surströmmingsakademien.
De är förgrymmade på alla butiker som har den sura fisken till försäljning innan premiären.
"Inkompetent tänkande" som ordföranden sa. Så jag besökte butiker. Som naturligtvis sålde fisk.
Det blir nog bra det där.

Sen snickrade jag ihop ett rättgångsreferat utifrån en dom. Sjuuukt svårt (norrländskt u-ljud).
Men jag fick det lite sådär halvt okej ändå. Sen ringde jag polisen. Jag gillar polisen. Det är lite Kopps-feeling.
Sen ringde jag Hällefors. Visst låter det lite som att man ringer till Nya Zeeland eller något annat land som ligger lite avsides från där man bor. Man ser framför sig en farmor eller mormor som är alldeles till sig för att barnbarnet ska resa. Till Hällefors. "Ojojoj, hur ska det gå".

Vad mer hittade jag på... Jo, det har gjorts en kortfilm.
Nu lite gamla nyheter i kortformat. Alltså i klickbara rubriker.

Nej till ny modell för barnomsorg
Stulen bil kraschades i järnvägskorsning
Glass och läsk stals vid café
Ljusare cykelbanor i höst
Dags att boka julsemestern

Kommentarer
Postat av: Padawan

Du inser att för folk utanför Filipstad, är dina artiklar lika tråkiga att läsa, som det är att se färg torka? En grå, dassig nyans dessutom..

Postat av: Angelica Lindvall

Jaha, Padawan har skrivit själv en kommentar till dig Peder. Jag som tänkte länka ett helt inlägg han skrev! Nåväl, jag gör det ändå. http://padawan.blogg.se/1187258487_padawan_dissar_en_trk.html#comment

2007-08-16 @ 14:00:10
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Dex

"Väl inne stals de glass,"
Den kan du inte va nöjd med. Men det är klart att i en sådan lång artikel kan det vara svårt att korrekturläsa in i minsta detalj.

2007-08-16 @ 18:28:14
Postat av: P.

Den är konstnärligt skriven. Den får läsaren att tänka "åhh, läckert. Han går emot språket".

2007-08-16 @ 18:51:12
URL: http://journaliststudent.blogg.se/
Postat av: Padawan

Dex, du är fantastisk. Hade man gett dig tio minuter är jag säker på att du hade hittat ett tveksamt distribuerat kommatecken i Bibeln.

2007-08-16 @ 19:30:06
URL: http://padawan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback