Tionde arbetsdagen - En dag i en bil.

Merparten av dagen befann jag mig på resande fot. Först en dryg timme på buss. Sen fotograferade jag ett övergångsställe. Försökte hitta fyra killar i färgglada kostymer som kunde gå över det medan jag fotograferade. Men det visade sig svårt, och när jag tänker efter hade nog blivit lite för mycket brittisk pop och för lite Filipstad.
Därefter, efter misslyckanden i telefon, var det dags för the big tour.

Först Krokbornsparken, Hällefors. Där pågår under helgen NM i yxkastning. Men även i olika sågtekniker. Det låter helspejsat, jag vet. Men de hade kul. Testade att kasta yxa och det är verkligen teknik i det. 75 procent teknik, resten styrka. SVT, SR och NA (tror jag) var på plats. Och lilla jag.
Sen bar det av till Saxå herrgård för att fotografera ett tak. Gissa vem som bor där. Precis, alldeles rätt.
Det gick väl bra tror jag.
Därpå var det dags att ta bilen till Lesjöfors. För att fotografera ännu ett hus. Det var också en bit av en kaka.

Innan jag svängde till redaktionen för att skriva besökte jag bokhandeln och lät Arne läsa sina svar i sommarprofilen. Den snubben kan verkligen prata.

Sen blev det mat och kaffe. Skrivande och fotoinladdning. Pustande och svettande. Russinätanden och vattendrickande. Men sen fick jag åka hem. Snart är det måndag igen. Tack för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback