Tolfte arbetsdagen - Kaffe - man klarar sig inte utan.

Idag var det tänkt att jag skulle ha en kaffefri dag, det höll inte mer än till morgonfikat.
Tror jag verkligen behöver kaffe när jag jobbar. För jag var inte alls på hugget under morgonmötet. Kan ha berott på den dåliga sömnen jag fick under den natt som passerade till idag.
Men jag tog mig till Lesjöfors, intervjuade poeten, fick nästan en fågel i vindrutan och körde sånär på en katt. Därpå svepte jag en kopp kaffe när jag väl var tillbaka till redaktionen.

Något mer uträttat förens efter lunch fick jag inte. Men sen satte jag in en raketspurt som heter duga.
1. Jag skrev texten jag hade med mig anteckningar från Lesjöfors till.
2. Ringde upp en metare och pratade om SM i mete.
3. Ringde en dam och pratade om en spelmansstämma.
4. Ringde polisen.
5. Surfade på brt.
6. Fikade.
7. Besökte en badstrand.

Sen fick jag åka hem. Kaffespeedad.

Nu är det bara tre dagar kvar. Imorgon ska jag besöka en akvariefisksgrossist. Och fotografera en metare.
Och säkert en massa saker till. För det ska ju trots allt ut en tidning imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback