Trettonde arbetsdagen - 13, it's a magic number.

Det kunde inte ha börjat sämre än det gjorde idag.

I väntan på arbetsuppgifter och chefredaktören satte jag mig och la en patiens. Vilket skulle vissa sig vara helt fel val av aktivitet. Chefredaktören kom och blev, vad ska man säga, inte speciellt glad. Tydligen har jag inte betalt för att spela patiens utan får min lön för att skriva. Jo tack, jag vet. Men när det inte finns nåt att göra klockan åtta på morgonen och chefen inte kan dela ut dagens uppgifter? Nej, inte ens då lägger man patiens.

Resten av dagen försökte jag att hålla en kylig ton. Ja, inte åt de andra såklart. Men jag släppte den kyliga tonen framåt eftermiddagsfikat. Nog för att det var fel av mig att lägga patiens på arbetstid men va fan.

Idag hann jag göra en artikel om koivirus. Galna koisjukan. Nej, så heter den inte. Men det var ju ett kul ord. Utöver den så ringde jag polisen och kollade brt (det är min vecka för sånt), skrev sista snitsen på gårdagens strandbesök. Det visade sig vara en bra dag att besöka en strand. För idag var det mulet, åska, blixtar och regn.
Skrev polisnotiserna, fotade fiskkille och skrev en åtalsartikel.

Jo, och så skrev jag nåt om varghat också. Men den var inte så hård som chefen hade förväntat sig. Ibland undrar man vem det är som skriver artiklarna.

Det bjöds på tårta idag. Jag ahde sagt att det vore ju trevligt med tårta, halvt på skämt, halvt på allvar. De gick på det förra. Men av det som kommer ut ur min mun är 75 procent skämt, 5 procent allvar och resten saliv.

Nåja, två dagar kvar. Imorgon bjuder jag på banankaka. Sen vankas det glass också.

Kommentarer
Postat av: Angelica Lindvall

Jag fick aldrig smaka din banankaka. =(

Postat av: P.

Fick du aldrig? Attans bananer. Det där kom utan att det var meningen att det skulle bli en slags ordvits.
Jag postar en om du står för frakten =)

2007-08-08 @ 21:01:12
URL: http://journaliststudent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback