Aj, va fort tiden går. Och jag är en dålig bloggare.

Ja, jag vet, jag är en dålig människa. Det här skulle bli en bra blogg, en blogg att följa och utvecklas med. Eller kanske inte utvecklas med. Men ni fattar vad jag vill mena. Eller?

Hösten var helt enormt jobbig. Ja, i skolan alltså. Utanför skolan var den väl mest meningslös, som alla andra årstider brukar vara. Men nog om det och tillbaka till skolan. Här kommer en snabb resumé (jag borde börja prenumerera på Resumé) på vad som hände under hösten.

* Vi gjorde tre tidningar. En webbtidning, och två i gammalt hederligt papper. Inte sånt där papper som är gjort av återvunnen teknologi alltså. Webbtidningen handlade om det stora valet som dominerade media fram till 17 september. Fast just ja, även efteråt. Och då och då kom det tillbaka, som en bumerang. Man ska betala tv-licens. Men det har jag alltid gjort. Jag vet inte hur många som läste tidningen. Men nu finns den tyvärr inte längre att beskåda. Ett grymt öde...

Den första papperstidningen handlade om en mässa vi bevakade. Det var bland det tråkigaste jag varit med om. Texterna blev näst intill oläsbara för dem som inte varit med där. Tidningen består av kompakta textblock med en massa bilder på gubbar. Och en del tanter. Det är en dålig tidning men ni kan hitta den här (pdf-fil):
Substans.

Den andra papperstidningen handlade om Molkom, den lilla ort vari skolan ligger. Vi fick själva leta upp intressanta saker att skriva om. Det blev en jävligt fin tidning. Den finns tyvärr inte att läsa på nätet men den kanske kommer upp. Tidningen görs en gång om året av journalistutbildningen och är väldigt uppskattad i samhället. De som råkade bli utan tidning under vår utdelning ringde skolan, ja till och med till vår lärare, och bad om att få en tidning.

* Vidare är det bestämt att vi ska åka till Moskva under våren. Vår resa sammanfaller med hockey-VM. Vi ska börja leta information och läsa in oss på Moskva så fort skolan börjar.

* Vad mer har hänt? Ja, jag kommer inte ihåg just nu men jag lovar att uppdatera bättre i fortsättning. Nu är detta min enda blogg.

Precis.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Yeah! Keep up the good work!!

Postat av: Victoria från tricken

Surfade runt i cyberspejs och fann dig i Pengabrorsans gästbok (jag reserchar då jag överväger gå på hans konsert, har du sett honom live?)
Spår 11 heter untitled och meningen är att man får döpa den till vad man själv tycker passar bäst. Vad det är för orginallåt vet jag tyvärr inte...
// Victoria

2007-01-04 @ 18:54:23
Postat av: Anna

Puh va ja ble gla att du fortsätter att blogga! Du var nämligen den enda anledningen till att jag gick in på Aftonbladet Blogg för jag gillar ju det du skriver. Men då finns du alltså här istället då=)

2007-01-05 @ 13:12:56
Postat av: Yebo

ah, det är här du håller hus, luring där.
tack tack tack, för hösten förresten.

2007-01-06 @ 11:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback