Bortkastad sömn är guld värd ibland.

Det småduggar ute och jag sitter här med magen fylld av ostmackor och te.
Känns varmt men ändå lite kyligt. Vad är det jag håller på med egentligen?
Kastar bort värdefulla timmar sömn för svartvita italienska neodraman. Lyssnar på skivor jag kan lyssna på när som helst under dygnets vakna timmar, men som ändå måste spinnas igång 01.26.
Sen ringer väckerklockan när man som bäst har ordnat sitt liv och fått allt man önskat och lever i en liten stuga på landet. Tänk om man kunde stanna kvar där, ett par dagar och för en stund glömma allt det här med att jag slänger bort alla de där timmarna som jag egentligen behöver.

Nåja, jag kommer inte ändra mig ikväll heller. Svartvita italienska draman kan faktiskt vara bra ibland. Hoppas SVT tar sig i kragen och visar lite filmer signerade Antonioni, det vore något att fördärva sin sömn med.

- - -

Idag presenteras nomineringarna till guldbaggegalan.
Återkommer senare med mina tips och funderingar. Även om jag inte sett många av filmerna har jag ändå uppfattningar om vad det är. Jag vet vad skådespelarna går för.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback