Ny Guldbaggejury, tack!

Jaha. Nästa år, bättre filmer. Hoppas jag.

Men i alla fall, så här tippade jag. Eller mer, ville jag att vinnarlistan skulle se ut.

Bästa film: Farväl Falkenberg (fel)
Bästa regi: Jesper Ganslandt (fel)
Bästa manus: Jesper Ganslandt och Fredrik Wenzel (fel)
Bästa kvinnliga huvudroll: Amanda Ooms (fel)
Bästa manliga huvudroll
: Gustaf Skarsgård (rätt)
Bästa kvinnliga biroll: Lena Nyman (fel)
Bästa manliga biroll
: David Johnsson (fel)
Bästa utländska film: Volver (fel)
Bästa foto: Crille Forsberg (fel)
Bästa kortfilm: Aldrig som första gången (rätt)
Bästa dokumentärfilm: Jag minns Håkan Alexandersson (fel)

Antal rätt: 2/11

Så här tippade jag att juryn skulle dela ut sina baggar.

Bästa film: Förortsungar (rätt)
Bästa regi: Ylva Gustafsson och Catti Edfeldt (rätt)
Bästa manus: Anders Nilsson (fel)
Bästa kvinnliga huvudroll: Haddy Jallow (rätt)
Bästa manliga huvudroll: Gustaf Skarsgård  (fel)
Bästa kvinnliga biroll: Lena Endre (fel)
Bästa manliga biroll: Peter Engman (fel)
Bästa utländska film: Babel (fel)
Bästa foto: Linus Sandgren (rätt)
Bästa kortfilm: Aldrig som första gången (rätt)
Bästa dokumentärfilm: Vikarien (rätt)


Antal rätt: 6/11


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback