School's not out until summer. Helvete.

Imorrn är det på't igen. Suck.
Ja, suck. Det är så jag känner inför det nu. Den där nyförälskelsen man hade i kursen, skolan och gruppen har falnat under jullovet och är som bortblåst nu, kvällen innan det bär av med bussen igen.

Men finns det inget positivt då? Något litet kan jag väl plocka fram?
Ja. Nej. Jag vet inte. Inte just nu.
Det finns ingen som helst skolork i mig.
Inte ens förmiddagsfikat lockar.
Inte ens... Jag vet inte.

Just nu känner jag saknad efter ett jobb.
Saknaden efter mitt jobb på postterminalen.
Monotont, javisst. Men det var trevligt.

Inget ont om klassen. Inte alls. Men ja, kanske får man se med nya ögon på det.
Försöka hitta nya infallsvinklar i det hela, redigera om.
Vi får se...

- - -

Fikade med E.Må idag. Tre koppar kaffe på Royals bakficka (bakfika borde det nästan heta, det vore fyndigt)+ en glass från MackieD.

Jag har aldrig riktigt förstått det där med påtår. Med påtår, menas då en påfyllning?
Så tar jag det och så är det förmodligen. Men jag snodde åt mig E.Må's påtår också.
Jag är som en svamp som bara suger åt mig kaffe.

Apropå svamp, Svampbob fyrkant är allt en riktigt rackare.
Måste se den där långfilmen nån dag. Barnslig som jag är.

- - -

Nån som kan rekommendera ett bra magasin att inköpa?
Måste förnya mina läsvanor, Rocky är nog tyvärr inte klassad som journalistiskt verk.
Fast jag och många hävdar gärna motsatsen, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Angelica

Du skriver så roligt and I like it!

Postat av: yebo

kaffe kaffe kaffe är det nya svart.

2007-01-08 @ 20:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback