Ernst vs. Martin.

Jag är ingen händig man. Visst, jag kan spika lite, borra lite och... spika lite.
Men ändå gillar jag att titta på program som Sommartorpet och Äntligen hemma. Varför? Jag vet inte.
Men det är något med det som får mig att slappna av.
Och när Martin Timell gästar Ernst med det lite svårstavade efternamnet, då vet man att det blir bra tv.
Och bra tv blev det. Lite som ett lågbudgethumorprogram som ändå når toppklass.

Men inte nog med det här. Jag fastnade framför Hell's Kitchen också. Gordon Ramsay är en fantastisk tv-personlighet som går frakt igenom rutan. Dagens höjdare var när en av gästerna ville ha pumpa i sin risotto. I Gordons värld har inte kunden rätt. I Gordons världe gäller Gordons ord. Han erbjud visserligen pumpa men inte på risotton. Utan därbak (varför har inte svenskan ett bra ord för stjärt?). Hackad eller tärnad erbjöd han också.

Men jag klarar inte av av gråmilda program som Extreme home makeover. Där går min manliga gräns.
Men jag gillar Mat-Tina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback