Femte arbetsdagen - Sunes mamma.

Så, då var första arbetsveckan till ända. Ja, det skulle man lätt kunna tro. Men jag ska jobba söndagen också.
Bevaka någon slags westerndag, en knattejogg och bollflytet. Känn på den.

Annars var nog denna arbetsdag den värsta denna vecka. Inte sett till arbetsuppgifter. Utan för att uppgifterna gick så segt. Samt att jag gjorde fel fråga till enkäten. Jag formulerade den helt fel och fick lite skäll för det. Men men. Blev även en tillsägning på skarpen av en äldre man. Han tyckte jag skulle sköta mig bättre när man tar bilder och inte vara i vägen för andra fotografer. Döh! Han jobbar inte för en dagstidning. Jag sa "om man står bakom får man inga bra bilder" sen fortsatte han ta sina turistbilder för dokumentation.

Dagens grej att bevaka var en författarfestival. De författare som var på plats var;
Tove Klackenberg, Helene Tursten, Torleif Styffe, Göran Bryntesson, Gudrun Warnqvist samt Carina Lidbom. Ja just precis, "Sunes mamma".
Hon hade med sig sin lilla hund, Selma. Vilket passade bra, för underrubriken var "i Ferlins andra och Selmas fotspår" (eller nåt i den stilen). Så Carina sa att hon alltid gör i Selmas fotspår. Hunden döpt efter Lagerlöf dessutom. Samtliga författare var trevliga och lättpratade. Fotade Ewa Persson för tredje gången denna vecka.
Filipstad måste framstå som pyttepyttelitet.
Trodde inte det skulle bli någon artikel av det, men det löste sig. Bilder på författare, publik och sådant samt en hyfsad text. Men på bussen hem kom jag på att jag utelämnat en fin bild. Drit og.

Sen efter att den var klar och lämnad till red-korgen, begav jag mig åter till stan och bevakade Calle Stjernlöf när han sjöng Dan Andersson. Fantastiskt bra. Men fantastiskt varmt. Och jag var tvungen att gå innan det var slut. Kollektivtrafik.

Nåja. Veckan har gått snabbt. Två veckor kvar. Tråååkigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback