Första arbetsdagen - [Obetitlad] blir seriös.

Sen jag bestämde mig för att flytta alla inlägg av humoristisk karaktär till Huumori kommer denna blogg att bli mer eller mindre seriös. Eller "seriös". Hur väl jag kan hålla mig seriös står att se.

Men nu har jag i alla fall börjat jobba. Egentligen semestervikariera, men då det är en form av anställning så kan man kalla det jobba. Det är ett tre veckor långt semestervik på Filipstads Tidning. Det är en liten tidning ute i periferin (Ordvits: Perifer(l)in) av landskapet Värmland. Den täcker faktiskt in en del av Närke. Så ute i skruffset är den. Men den är lite trevlig i det stora hela lilla vanliga.

Idag fick jag besöka Karin Fryxells före detta hem i Filipstad. Där var det i dag sagoläsning av Sotlugg och Linlugg. Det kom så mycket barn att det lilla kapellet Karin byggde blev fullt. Jag lyckades inte fånga de intresserade barnen på bild. Nåja, det var mitt första jobb.
Sen fick jag ta en rundvandring i Filipstads mer centrala delar. En stadsvandring för de små. Och några stora. Tänka sig, jag lärde mig något på kuppen. När den var slut spelades det teater på Stora Torget, Den fula Ankungen. Den skulle mest bli ett foto med text. Och så blev det.

Jag fick även slå Räddningstjänsten en signal efter en brand i Hällefors samt ta veckans bild. Den blev i dag tagen på Coop Extras kundparkering i centrala Filipstad.

Ungefär så var min dag.

Till detta åt jag en hemlagad matlåda med uppstekt potatis, korv och ägg.
Drack två koppar kaffe, en Coca-Cola, en mineralvatten, åt russin samt en Wasa Sandwich som jag fick på rundvandringen.

Femton dagar kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback