Lite sånt där festivalsnack.

Då har man gjort sin första festival som journalist. Kan inte påstå att det var så speciellt. Att vara på festival som vanlig besökare är betydligt roligarae tror jag. Eller det kanske beror på vad det är för artiklar man är på plats för att skriva.

Men det jag minns och undrar över från festivalen är detta:

Festivalflaggorna - Är det så att festivalflaggorna är på väg bort helt och hållet? I publikhaven är det tämligen glest mellan dem. Samma sak tänkte jag på i Hultsfred. Är det ungdomarna som är lata, eller vad beror det på?

Marit Bergman - I presstältet hördes flera röster som högt och tydligt uttryckte en negativ åsikt om damens utseende. Ganska dålig stil tycker jag. Hon gjorde för övrigt en ganska oinspirerad spelning, eller var det publiken som var oinspirerad? Det senare var det nog. Det var glest som i en nyplanterad skog framför scenen.

Gratis - I presstältet fick man gratis kaffe, mineralvatten och läskeblask. Man fick också utnyttja vattentoaletten gratis. Alltid nåt.

Langos - Jag åt en langos.

Vapnet - Årets vapen på festivalen var Vapnet. De levererade riktigt fina pärlor och en skön stämning. Övrigt som var bra var Laakso, Bloc Party och Emil Jensen.

Väder och vind - Så mycket vind var det inte. Men vädret var helt okej framt ill eftermiddagen på lördagen. Då kom regnet och förstörde den goda stämnigne som fanns. Men det är sånt man får ta helt enkelt. Det var ju trots allt fint 2/3 av festivalen.

Det var det just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback