Must.

Häromdagen hittade jag en ny dricka i affären. Eller ny och ny. Man har ju sett den till jul och till påska. Kansker till fasta också. Ibland säljer de ut lagret ganska länge. För det verkar som alla blir så mätta på must.
Ja, det var must jag såg. Sommarmust stod det på den.
När jag var mindre, för lääänge sen, så hade vi must. Precis, den hette must. Den kunde man köpa mellan påsk och jul och mellan jul och påsk. För annars fanns det de där helgvarianterna.

(Bonus: jag tänkte nyss på uttrycket "hold your horses" och nu var det nån på radion som sa det).

Tillbaka till musten. Varför kan man inte göra en must som man kan köpa året runt som, kort och gott, heter must?
Så spar man in på etikettryckeriet. Men i och för sig, grejen med julmust skulle försvinna.

Och vem fan dricker cola till julen? Vem ställer den där flaskan med den feta tomten på julbordet?
Usch.
(Om det är någon jag känner som gör detta, du är förlåten).

Det där kallas att rädda sitt skinn!

Kommentarer
Postat av: Ida

Håller med!!! Must är... alltid... MUST! Oavsett vilken årstid!:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback