Tredje dagen - Ny ambassadör.

Så var tredje arbetsdagen till ända. Den inleddes med att vara ensam på redaktionen under mer än en timme. Resterande personal var nere och cyklade dressin runt stan. Det var någon slags tävlig. De kom sist i A-finalen. Förbättring mot ifjol, då de kom sist i hela tävlingen. Kan väl säga att jag började klockan tolv idag, men var på plats elva. Så är det med kollektivtrafiken.

Först renskrev jag alla gårdagens jobb. Vid två blev jag skickad till Stora Torget. Där skulle jag bevaka Arne Stjernlöfs show. Men innan dess fick jag rycka in som fotograf vid en prisceremoni. Han som skulle fotografera hade gjort fadäsen att glömma minneskortet på redaktionen.
När det var gjort var det då dags för Arne att beträda scenen. Herr Stjernlöf är även känd som Filipstads Elvis. Vilket han bevisade i andra delen av sin show. Förmodligen kan man läsa den texten på nätet imorgon
Mellan de två showdelarna delades Nalleman-Filipstipendiet ut. Och årets stjärnskott utsågs. Detta fotograferades och resulterade i 800 tecken.

Sedan var det dags at återvända till redaktionen, äta mackor och skriva om Arnes scennärvaro. Sedan stod jag plötsligt utan arbete. Då fick jag uppdraget att göra en telefonare och ringa upp veckans sommarprofil. Hon fick svara på ett antal frågor. Det gick bra och ett foto skall tas imorgon.
Innan jag fick avsluta dagen med att fotografera Ewa Persson (igen!) vid tilldelningen av året ambassadörpris, fick jag renskriva en insändare och tre dikter. Mannen med dikterna hade en handstil som påminner om en tonårstjej. Men dikterna var väl klassen sämre.

Nåväl, dags att slafa. 05.30 ringer alarmet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback