Sommarpratare att hålla koll på.

På lördag startar en riktigt skön programserie. Sommar i P1.
För att Du ska slippa göra jobbet har jag plockat ut ett antal värdar Du bör lyssna på.
Så här ser listan ut. En salig blandning.

Juni
23 Ulf Lundell - musiker, författare, konstnär
28 Göran Lambertz - Justitiekansler

Juli
1 Thore Skogman - sångare, kompositör, textförfattare
4 Filip Hammar och Fredrik Wikingsson - prgramledare, journalister
6 Per "Plura" Jonsson - artist, musiker, bloggare
11 Sture Linnér - diplomat, professor, författare (farbrorn är 90 år)
14 Michael Nyqvist - skådespelare
16 Peter Martinsson - administratör, lyssnarnas sommarvärd
18 Göran Zachrisson - golfexpert, tv-kommentator
19 Rigmor Gustafsson - jazzsångerska
21 Peter Settman - programledare, producent
22 Erland Josephson - skådespelare, författare
24 Martin Kellerman - serietecknare, skapare av "Rocky"
29 Lena Olin - skådespelerska
31 Gustaf Skarsgård - skådespelare

Augusti
3 Mona Sahlin - partiordförande (s)
5 Maud Adams - skådespelerska, fotomodell, affärskvinna
8 Knut Knutsson - auktionsförrättare, programledare
9 Magdi Abdelhadi - utrikeskommentator BBC
12 Christer Fuglesang - astronaut
17 Howlin' Pelle Almqvist - artist
18 Lena Endre - skådespelerska
19 "Sommar i backspegeln"


Har du förslag på någon man inte bör missa?

Kommentarer
Postat av: ejmis

Min erfarenhet har många gånger varit att de sommarpratare jag inte känt till eller väntat mig minst av har varit bäst..Årets lista ser lovande ut tycker jag.

Postat av: elli

tackarrr!

2007-06-21 @ 19:26:54
URL: http://www.elli.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback