Afternoon tea.

Idag kan mycket väl ha varit den bästa dagen hittills i mitt journalistiska yrkesliv.
Först var det tänkt att vi skulle fotografera och skriva en kåserande text om det pågående IKEA-bygget i stan. Men på plats såg vi att det skulle inte bli någonting att skriva och fotografera. Så vi spånade lite fram och tillbaka och kom fram till att vi skulle åka till en tom lekpark. Sagt och gjort, vi for till en av stans större. Kan tala om att det blev bra bilder och texten kommer bli grym.

Därefter åkte vi på afternoon tea en bit utanför stan. Oh. My. God. Det är svårt att beskriva hur fantastiskt det var.
Ni vet känslan man har i magen när man är lite deppig och nere, det känns som man har en stor sten däri. Känslan efter vårt besök där var mer som ett stort fluffigt moln av lycka. Miljön, bakverken, stämningen, allt var perfekt. E.Må tog fina bilder och jag kommer att skriva en mysig text utan allt för mycket reklam.
Som extra bonus spelades det bara bra musik på radion i till stan.

By the way, min praktik i Filipstad kommer nog inte bli så tokig. Vissa dagar kommer jag bli avlönad till och med. Det känns inte helt fel vill jag påstå.

Nu ska jag sova.
Adios.

Kommentarer
Postat av: Joanna

Hej kamrat. Jag läste allt ni skrivit i KT. Duktiga ni är. Dock så kan jag inte låta bli att reta upp ditt sinne lite. I artikeln "Värmlands p-syndare skyldiga 4,3 miljoner" står det i ingressen: Värmlandsborna skyldiga sina kommunerna.

puss;)

2007-03-09 @ 09:18:52
Postat av: Joanna

och så....
Foto: Peder Kalda (sid 6)

puss;)

2007-03-09 @ 09:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback