Glass: Magnum Ecuador Dark

Nu är våren på väg med storsteg och det börjar på allvar bli dags för glassäsongen.
Förra året hade jag planer på att äta mig igenom hela GB's glasskarta men det gick inte så bra, jag gav upp efter ungefär halva. Denna säsong satsar jag på nytt och jag började idag. Håll till godo.

Glass: Magnum Ecuador Dark (nyhet)
Pris: 16 kronor
Åts hur: Tillsammans med en kopp kaffe till första perioden av tredje slutspelsmatchen mellan Luleå och Linköping.
Hur var glassen: Det står att glassen ska vara täckt med 62 procentig choklad och det känns. Den är härligt fyllig och passar verkligen ihop med kaffet. Men jag är ändå besviken. Invändigt är det samma gamla vanliga vanlijglass. Den är ju väldigt god och krämig men ändå känns den lite för "vanlig". Glassen känns mest som en vanlig kasasisk Magnum men med starkare choklad. En glass man kan äta eller vara utan, det kvittar liksom.
Betyg: 3/5


Kommentarer
Postat av: Angelica Lindvall

Bland det bästa med våren är ju alla nya glassorter!!

Postat av: P.

Glass: Magnum Colombia (nyhet)
Pris: 16 kronor
Åts hur: Tillsammans med kaffe till lite tv-zappande för att till sist hamna på reprisen av Först och sist.
Hur var glassen: En helt underbar nyhet och ett välkommet tillskott till Magnumfamiljen. Skalet består av len choklad med småbitar av kanderat sockerr som är sköna att tugga sönder. Man kanske kan tycka att kaffe och kaffesåsen i glassen blir för mycket men det blir det inte. Det blir bara en mjuk och trevlig bekantskap som faller på sin plats. Välkommen!
Betyg: 5/5

2007-03-26 @ 20:33:05
URL: http://journaliststudent.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback