Det fanns en tid då han faktiskt kunde.

Det här med återupptäckter är något jag tycker om. När jag återupptäcker nåt rör det sig oftast om skivor. Den här återupptäckten tog dock start i en bok. Satt och begrundade min bokhylla och dess innehåll när ögonen fastnade på boken med texter av The Latin Kings. Tog ut den och började bläddra och insåg snabbt att det fanns en tid då Dogge gjorde bra saker, och inte krängde cyklar och stereoapparater i reklamfilmer.

Insåg lika snabbt att det var ett tag sen skivorna snurrade i cd-spelaren och tog fram, den enligt mig bästa, I skuggan av betongen. Den där skivan som snabbt blev en klassiker men inte sålde speciellt bra. Kanske var det för att den inte innehöll sing-a-long-klassiker som Snubben, Mecka och Fint väder. I skuggan av betongen innehåller istället bra låtar som Borta i tankar, Botkyrka Stylee och Passa micken.

En skiva som faktiskt borde finnas i många fler skivsamlingar än den gör. Så nästa gång ni besöker en second hand-skivivbutik, håll ögonen öppna efter I skuggan av betongen. Ett köp man inte ångrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback