Nu jävlar ger de igen.

Återigen måste jag skriva om vargarna.

På ett par dagar har det dödats två vargar i Värmland.
Deras "byte" blev den här gången:
- fem får
- en hund som undkom med skador
- en hund.

Jag tror att vargarn har insett att de måste ta tillbaka sin skog och sin mark.
Vilka var det som kom och byggde hus i skogen?
Vilka var det som började hugga ner trädd?
Vilka var det som med skjutvapen dödade vargarnas mat?

Okej, det var varken hundar eller får.
Men nog var det väl ändå ättlingar till de som äger dem idag.
Jag har ett förslag som borde kunna gå igenom om jag la fram det på riktigt.

Jägarna och de som vallar får upplåter skogen till vargen, björnen, järven och loet.
Dessa dödar sedan älg, rådjur, vildsvin, hare och annat i sådan mängt att kadavren blir som svamp.
Frid och fröjd.

Någon (läs: Daniel Fridell) borde göra filmen "Vargarna - The Payback".
Med Mel Gibson. Eller en mjuk Gibbon om man ska göra en djurfilm.

Kommentarer
Postat av: Angelica Lindvall

Vilket roligt inlägg! Här uppe i Dalarna skjuts det björnar som aldrig förr men jägarna är så dåliga, de skadeskjuter bara de gulliga djuren.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback