Önskad setlist till kentspelningen i höst.

Gissar på att det kommer bli runt tjugo låtar.
Av dessa är 6-7 från det nya albumet skulle jag tro. Kanske till och med åtta.
Utöver dem vill jag höra följande (snor upplägget från vinterturnen 2002):

1. Revolt lll
2. Ingenting
3. Gummiband
4. Saker man ser
5. -- (ny)
6. Nålens öga
7. Stoppa mig juni (lilla ego)
8. -- (ny)
9. -- (ny)
10. Palace & Main
11. Stenbrott
12. -- (ny)
13. Om du var här
14. Flen/Paris
15. Vinter noll2
--------------------
16. -- (ny)
17. En timme en minut
18. Nålens öga
--------------------
19. -- (ny)
20. Mannen i den vita hatten (20 år senare)

Och snälla, låt oss slippa 747.
Den är horribel.


Kommentarer
Postat av: Padawan

Hur mycket man än skulle vilja höra Gummiband kommer dem ju aldrig att spela den..
Jag hade inte bangat för Ansgar och Evelyne på turnén..

Postat av: P.

Fast de har ju börjat bli lite moderna, kanske börjar de mogna mer för nostalgi?

2007-09-24 @ 15:20:00
URL: http://journaliststudent.blogg.se/
Postat av: Padawan

Visst, det kan man ju hoppas på. Tendensen talar dock för att de mest kommer lira de kommersiellt hypade låtarna, och då lär det bli mycket V&A och Tillbaka till samtiden. Bara det inte blir för mycket disco, det pallar jag fan inte.. Menar du allvar med att du inte gillar 747 förresten?
//Länge leve Isola

2007-09-25 @ 09:31:44
URL: http://padawan.blogg.se
Postat av: P.

Jag ser gärna att de spelar mycket från Hagnesta Hill.
Jag har tröttnat på 747. I alla fall som avslutningslåt. För det är vad som förväntas. De skulle kunna köra en kortare version mitt i setet eller innan de första extranumren. För jag tror det blir två omgångar extranummer.

2007-09-25 @ 16:24:37
URL: http://journaliststudent.blogg.se/
Postat av: Padawan

Vad det gäller avslutningslåten så tror jag att det är "Mannen" som gäller för hela slanten nu. Ett faktum som jag uppskattar då jag anser att det är världens bästa låt, alla kategorier. De får gärna köra Hagnesta Hill-låtar. Jag vill gärna höra Cowboys och Visslaren live.. Var ska du se den?

2007-09-26 @ 09:52:23
URL: http://padawan.blogg.se
Postat av: P.

Du tror alltså att den är fast som avslutning nu alltså, hoppas du har rätt.
Jag ser dem i Göteborg, det som är den andra där. Men senast jag såg dem i Göteborg var det vedervärdig publik. Såna som trängs och tror att de är de största fansen. Då är det trevligare att de band på små orter. Som här, i Karlstad.

2007-09-26 @ 17:22:05
URL: http://journaliststudent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback