Kompakt massa.

Skola.
Vardag.
Fritid.
Helg.
Allt är samma sak.
En grå kompakt massa man ska ta sig igenom.

Ibland skiner solen.
Ibland regnar det.
Men det är ändå samma sak.

Jag är så trött på precis allt just nu.
Jag hungerstrejkar i mitt egent hem,
för jag är trött på att laga mat.
Trött på att äta den ensam.
Trött på att brygga kaffe,
trött på att baka.
Baka som jag annars blir glad av.

Nu är det fritid.
Snart är det skola.
Sen är det helg.
Som är vardag.

- - -

Jag borde börjar fixa saker inför resan.
Det slutar med att jag lägger mig 04.00 på lördagsmorgonen.
Men vad gör det, jag äter ju ändå aldrig frukost när jag ska flyga.
Sova kan man göra på vägen till planet.
Och på planet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback