Svagt.

Oj. Jag skulle upp halv åtta.
När gick jag upp? Jo, strax före tio.
Nu missade jag en massa tid där.

Men vad var det jag skulle göra?
Jag hade inga speciella planer.
Men det hade säkert funnits något.

Men jag var vaken halv åtta, men ställde bara fram väckarklockan en halvtimme hela tiden. För på den nya, som ringer så det skallrar i hela huset, finns ingen snoozeknapp. Det är lite behagligt att vara utan den, men ibland vill man bara sträcka på sig lite lite lite.

Nu är jag i alla fall vaken.
Och jag har inget att göra förens klockan 18.00.
Somna om är det nog inte frågan om.
Diska inför påsken låter bra.
Men jag har ingenting hemma att äta till frukost.
Så jag kan skylla på svaghet.

Men det går inte för dig.
Man kan inte alltid vara svag.
Och är man det,
ska man aldrig avslöja det.

Nu måste jag nog diska. Och dricka cola. Det är allt jag har hemma.
Cola och digestivekex med Bregott med havssalt.
Läckert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback