Sveriges svenskaste grej.

Ikväll frågade Kvällspasset i P3 "vad är det svenskaste du vet".
Jag hörde inte av mig till dem men kan berätta här vad jag tycker.

Det svenskaste för mig är:
Det är lördag kväll. Framför Tv:n sitter miljoner svenskar.
De har knappat in TV4. Där pågår någon slags gala.
Agneta Sjödin leder galan och har en glittrande klänning.
Bredvid står Bengt Magnusson. Någon panelkomiker roar emellanåt.

Svenskarna äter chips. Och dipp. Kanske en öl eller två.
Läsk till barnen.
Bengt läser upp telefonnummer. "Skänk en slant".
Svenskarna lyfter på sina telefonlurar.
För lyfte man på arslet och gick till telefonen.
De knappar in ett nummer, ringer eller skickar sms.
Klart. De har gjort sitt.
Svenskarna har skänkt pengar.

Det är onsdag eftermiddag.
Svenskar går på stan. En tiggare ber om en krona.
Får han någon?

Det är det svenskaste jag vet. 

Kommentarer
Postat av: Joanna

Du borde blogga oftare. Gärna under kategorin humor.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback