Gifta sig?

För nån vecka sen pratade jag med en klasskamrat om det hör med giftermål.
Det började med att hon sa att killar inte gärna tar det steget, varpå jag svarade "jag kan absolut tänka mig giftermål" (fast jag sa inte giftermål, det är en kosmetisk justering av citatet).

Hon undrade då varför jag skulle kunna tänka mig det.
Jag svarade något i stil med följande:

Tar man ett steg att verkligen leva med någon under resten av sitt liv kan man väl lika gärna "bevisa" det med ett giftermål. För att underlätta ifall det skulle hända nåt (den sista meningen här sa jag inte då, den kom jag på nu). Det är ingen självklarhet för killar, det kan jag förstå. Men varför inte? Vad är skillnaden egentligen?

Jag kommer i alla fall vilja gifta mig när jag blir gammal/äldre/äldst.

Fan vilket sunkigt inlägg.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Du är grym!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback