Vardagshumor.

Ojoj, vad man kan ha kul åt saker som inte är kul. Egentligen.
Men som blir kul... för att man tycker det är kul. Eller nåt.

Jag befann mig mitt i stadens kärna, MittiCity, och skulle köpa mig något att äta. Det kurrade i magen.
Och då går man naturligtvis till, just precis, godishyllan. Jag kände mig sugen på en mättande Kexchoklad sådär påkvällskvisten, som det var.
Jag tittar runt lite ändå, ifall det skulle kunna tänkas finnas något annat godis som kan verka mättande.
Och då ser jag det! Paketet. Som ligger placerat i lådan med Break. Jag vänder på det och läser:
Grillad rostbiff 78.68 kr.

Någon har alltså kommit till Konsum, det var en Konsumbutik, med tanken
"Jag ska nog köpa lite rostbiff".
Denna någon har sedan beställt just rostbiff för en ganska bra slant.
Men på vägen mellan charken och kassan måste det ha hänt något.
Personen måste passera godiset.
Personen ser en härlig godisbit.
"Mmm", tänker personen, "Jag kanske ska ta en godisbit istället för rostbiff".
Personen lägger ner sitt paket med rostbiff och tar en godisbit.
Paketet med rostbiff får ligga kvar.

Godis är mat, eller vadå?
Have a Break, have roast beaf?

Märkligt, men väldigt väldigt roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback