Inget särskilt.

I dag tog jag mig en promenad i skogen. Eller, skogen och skogen. Det var mer en oasfalterad väg som passarar genom en skog. Så jag satte inte min fot i själva skogen. Jag visste ungefär vart vägen skulle leda mig. Förbi ett galleri, fram till en sjö. Vattnet var fullt av björkfrö. Några åkte båt och fiskade. Någon låg på badklippan och solade. Jag sparkade i en gren i vattnet och vände på klacken.

Nu kan man se gula löv i träden. Jag gillar det.
Nu kommer alla lukter, de som varit gömda nio månader.
Jag gillar det. Man kan andas. Med vissa problem, men ändå.
Gräset börjar bli ofarligt att andas in.
Snart kommer det blåsa och regna på riktigt hoppas jag.
Jag gillar det.

- - -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback