Mer kvällsgnäll.

Ny kväll - samma problem.
Har 27 grader i lägenheten. Plus myggen.
Det är inte speciellt lockande att lägga sig, om man säger så.
Man får liksom gå upp och duscha kallt ett par gånger.
Det slutar nog med frostskador på vaderna innan hösten är här.

Jag har i alla fall hittat en bok att läsa. Det känns bra.

- - -

Ibland har jag den benägenheten att inte kunna släppa saker.
Inte så att jag är långsint, såna saker rinner ofta av mig.

- - -

Har inlett cykelsäsongen sent om sider. Det har inte tagit så illa där det brukar.
Nu är det mest ena smalbenet som värker och har sig. Tror inte det blir bättre av allt kallvatten.

- - -

Herregud, hur kan folk som inte kan uttala engelska låttitlar och artistnamn få jobba i nattradion?
Vilka är det som får nattjobben? De som har ett så hemskt radioutseende att ingen står ut med dem i dagsljus?
Jag vet inte. Men det är inte många som har behagliga nattröster.

- - -

Nu stänger jag av både datorn och radion och läser.
Efter att jag spolat vaderna med kallt vatten.
Snart borde det väl inte vara mer än 26 grader varmt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback