Mycket märkligt var det.

Igår inhandlade jag en back med mineralvatten. Samt fyra flaskor cola.
En standardback som jag kallar det. Standard för mig alltså.
Nu till det märkliga.

Jag la mig strax efter tolvslaget igår. Då var allt frid och fröjd.
Tack vare en värktablett kunde jag sova i lugnt och skönt. Vid sextiden vaknade jag dock och gick upp på toa.
På väg in såg jag det inte. Det var först på vägen ut.
En stor blöt fläck på golvet. Jag tände lampan.
En stor BRUN blöt fläck. Trött som jag var kunde jag först inte riktigt komma på vad jag hade gjort.
Sen slog det mig. Cola!

Rätt och riktigt. Det var cola. Av någon anledning hade flaskan släppt från botten. Och allt innehåll hade runnit ut.
I min hall. Någon gång mellan 00-06.
Jag hade velat se det. Hur gick det till?

Orkade inte torka upp det då, lät det vara fram till åtta då jag gick upp.
Det var fortfarande blöt och ointorkat.

Mycket märkligt var det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback