Bara en annan dag.

Tog sovmorgon. Inte var det så det var tänkt. Någon granne borde hört av sig. Väckarklockan ringde över en timme.
Måste ha sovit hårdare än ett stengolv. När jag väl slog av av den från on till off, somnade jag om.
Vad är det som måste göras en lördag? Jag vet inte, men jag har saker att göra. Som jag inte gör.
Men när jag väl gick upp, gjorde jag saker. Basic stuff, men ändå.
Diska, städa lite, sortera skräp, promenera.

Sen försökte jag skriva men det ville sig inte. Vart får jag inspiration ifrån?
Förr kunde jag skriva när jag var i den sinnesstämning jag är nu, men nu funkar det inte.
Försöker hitta den rätta musiken. Men jag hittar den inte.
"Vart är den", vill jag fråga. Men vem kan svara?

Hade tänkt baka en banankaka ikväll. Men hör och häpna, bananerna hade gått och blivit dåliga.

- - -

Nu är det fem dagar kvar i skolan. Eller fyra kanske man kan säga. Tre till och med.
Det känns. Känns inte så kul. Vad ska man göra sen?
Man måste på nytt lära känns människor.
Efter att man fyllt 25 kan man inte skaffa nya vänner sägs det.
Jag tror det är så.

- - -

Sommaren 2007 är festivalsommaren.
Hur nu det ska gå, utan pengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback