Önskeinlägg nummer 1.

Sommaraktiviteter i Karlstad håller jag på med.
Så det inlägget kommer inom kort, eller i alla fall innan sommaren har blommat över.

Flodhästen äter 175 till 220 kilo mat. Per dag.
Det är ungefär lika mycket som 175 till 220 påsar mjöl om ett kilo vardera.
Bara för att ha som en måttstock menar jag.

Flodhästmamman kan bita av en krokodil. Med ett bett!
Vad kan din mamma bita av med ett bett? Precis. Respekt!

I Sverige finns inga vilda flodhästar. Men det är lätt att missta svenska barnfamiljer för flodhästar om sommaren, när de befolkar badplatser. Men kom ihåg, de mammorna är inte så himla farliga.

Det var lite fina fakta om flodhästar.

Kommentarer
Postat av: Pedram

Jag vill höra mer om dig och dina störda egenskaper... mindre om vilken låt du tror kommer vinna en grammy o.s.v. ... :)

Postat av: Pedram

Oj, fan, jag kommenterade fel inlägg! :( ... Betyder det att jag måste kommentera flodhästarna nu? ... Hmmm... finns det tama flodhästar i Sverige?? I Kålmården eller? Inte va? Jo?

2007-05-17 @ 21:48:34
URL: http://khormalou.blogspot.com
Postat av: elli

weee=D underbart=)

2007-05-19 @ 13:40:39
URL: http://www.elli.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback