Önskeinlägg nummer 3.

Saker jag hatar.

Nu sitter jag här och verkligen funderar. Saker jag hatar... Nej, det är svårt.
Hata är ett starkt ord, undra om jag hatar någonting alls.
Fast det är klart, jag hatar när avloppet täpper igen sig.
Och att gå upp tidigt, när det är svinkallt ute och det dessutom blåser.
Hatar också när mjölken är slut. Och man vill ha stuvade makaroner.
Och pengarna tagit slut. Så man inte bara kan slinka ner och köpa en liter.
Utan man måste då betala med kort och få en avgift. Då blir det vattenmakaroner.
Och det hatar jag.

Nej, jag skojade. Jag hatar inte dessa saker. Inte vattenmakaroner i alla fall.
De andra avskyr jag nog bara väldigt mycket.

Pesten hatar jag nog.
Påsken är okej.
Posten likaså. Sålänge den inte är rysk.

Nåja. That's that.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback