Ska man betala för det?

Nu har jag återigen tvättat. Det kändes som 1807. Eller 1907. Vintertid. Utomhus.
När jag tömde sista maskinen hittade jag en iskall och genomvåt huvjacka. Jag tog ut den och den tycktes väga 200 kilo. Eller 3 kilo. Sak samma.
Nu tänker ni
"Men kör den igen för fan!"
Ja, det kunde jag ha gjort. Om det inte hade varit för att min tid tog slut där, tre minuter efter att jag tog tröjan i min famn. Nu fick jag slå den lite min våt, vrida ur 15 liter vatten med mina bara händer.
Jag kände mig som en tant i stil med Krösamaja.

Som om inte detta var nog; innan varje tvätt fick jag tömma behållaren fär sköljmedlet ska vara, på minst en halv deciliter vatten. Till detta kommer en rutten tumlare som inte fungerar som den ska (här kan jag i och för sig skylla lite på mig själv tror jag) samt ett torkskåp sin inte torkar (a little me again, men det suger ändå).

Summa sumarum; min tvättstuga är yackdålig. Idag stod två tvättmaskiner stilla. Till det kommer två torkskåp som inte fungerar. Till detta är inte jag det minsta skyldig.

Hörde jag hyressänkning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback