Homestaging - så jävla dumt.

Kom att tänka på hur dumt det är när Ekot tog upp det.
För allvarligt talat, vem vill köpa en helt igenom fejkpyntad lägenhet?

Många som köper en lägenhet köper den för läget eller för vad den ska användas för. Jag tror det är rätt få som bryr sig om ifall det är vita väggar och färgglada kuddar i den konstiga soffan. Köparen kanske hellre vill ha blå väggar och svarta kuddar. Att lägga ut tiotusentals extra kronor när man vill sälja sin lägenhet är ju helt knasigt. Det är bara slöseri med tid och arbetskraft som istället skulle kunna restaurera landets skolor som står och förfaller.

Lägenhetsförsäljare: Ja, det är ett bra läge. Balkong finns, fyra rum, det är allmänt fräscht. Men det fattas nåt. Jag måste fylla den med moderna grejer. Fula saker. Vita väggar.
Mäklare: Precis, då kan jag ta 80 000 extra. Minst!
L: Köpare är så jääääävla dumma i huvudet!
M: Mm, jag vet.
L: Själv ska jag titta på en lägenhet sen, hoppas de inte ställt in en massa idiotiska saker.
M: Nej fy fan. De tror de kan ta ut extra för det.
L: Ja,looooosers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback